poniedziałek, 31 października 2022

Na ten rok to już tyle

 Na ten rok to już chyba tyle. Zrobiłem w sumie większość rzeczy które zakładałem. Kadłub stoi cały poszyty, wyszlifowany ( jeszcze tylko w 2 miejscach muszę doszlifować w wolnej chwili bo robiłem ostatnie zaprawki wczoraj) 

Na ten moment wygląda to tak:


Do dziobnicy nie doklejałem dodatkowej listwy. To co było przeszlifowałem odpowiednio mocniej, zmierzyłem, wyszło prawie tak jak powinno być więc już nie kombinuje. 



Teraz muszę tylko zabezpieczyć łódkę przed śniegiem deszczem i ptakami. W takim stanie będzie czekać sobie do wiosny. Gotowa do laminowania. Postaram się wykorzystać ten czas na zebranie wszystkich potrzebnych materiałów. W przyszłym roku zaczynamy od laminowania kadłuba, szpachlowania i położenia podkładu. Postaram się nanieść linie wodną, bo w tej pozycji i ustawieniu jest to dużo prostsze niż później. To jest plan na wczesną wiosnę. Później plan zakłada odwrócenie łodzi, zabudowę wnętrza (nie przewiduje fajerwerków, będę się wzorował na oryginalnym projekcie, może później wprowadzę jakieś zmiany, a na pewno będę się starał uzyskać chociaż jedną koje +200cm z racji tego że do najniższych nie należę) oraz zabudowę pokładu i nadbudówki. Zobaczymy jak to wyjdzie czasowo i finansowo. Fajnie by było zakończyć 'skorupę' w przyszłym roku 'na gotowo'. Zima będzie długa, będzie czas na przemyślenia :P 

A tutaj taki gratisik. Zrobiłem zdjęcie wnętrza łódki do góry dnem 



7 komentarzy:

  1. Please continue with your blog, the idea of materials and costs will always help builders and atlantic adventurers that foll9w after you

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć, umawiam się z posiadaczem formy do bulba żeby mi ją udostępnił do wykonania balastu. Udało mi się kupić złom ołowiany. Dostałem info, że Ty jeszcze nie robiłeś wiec może przy jednym transporcie formy potrzebujący ogarną temat? Atlanticalone.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Hi I have already made the keel bulbs, there is 2 of us building on the Azores Portugal, so we made our mould and poured the bulbs, thank you for the offer, keep with the blog, I am starting my blog soon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Once blog is created please share setkascorch@gmail.com

      Usuń
    2. www.setkacagarro.blogspot.com

      Usuń
  4. Are you going to join regatta? (Setka on Azores - grate!)

    OdpowiedzUsuń
  5. There are 2 setkas being built on the Azores, I was planning a 580 but the setka spirit is more my thinking, when a friend here saw what I was building and read about the SpA, he also decided to build, about the SpA , we will keep that as a goal, who knows

    OdpowiedzUsuń